Igre zaupanja in sodelovanja Natisni


IGRE ZAUPANJA IN SODELOVANJA

TOKRAT NAS ČAKAJO GIBALNE IGRE V DVOJICAH. PRI IGRI BODITE USTVARJALNI. MOŽNOSTI ZA GIBANJE JE RES VELIKO. PREPRIČANI SMO, DA BOSTE PRI IZVEDBAH NAŠLI SVOJ USTVARJALNI IZRAZ. ;)


1. TI IN JAZ
En otrok se usede na tla, drugi p stopi za njegov hrbet. Sedeči dvigne roke, stoječi položi
svoje dlani na dlani sedečega otroka. Oba mižita. Tisti, ki stoji, vodi roke sedečega.
Sedeči se lahko prepusti vodenju ali pa se mu upira.

2. PRETEGOVANJE - DVIGANJE NA HRBET
Otroka stojita tesno s hrbtom drug ob drugem. En otrok se stabilno postavi v razkorak,
roke malo odroči, počasi upogne kolena in se začne upogibati naprej, drugi sloni na
njegovem hrbtu in se prepusti gibanju partnerja.

3. RAZISKOVANJE PROSTORA
Eden od dvojice vodi igro. Drugi stoji vzporedno, v diagonali za njim ali povsem za
njim. Med njima je za dva do tri korake prostora. Vodja hodi po prostoru in ga raziskuje,
potipa, ogleduje, povoha, lahko teče, se vrti, skače, se dviga in spušča, usede, leže …
Otrok, ki sledi vodji, ponavlja vse njegove gibe in početje.


4. PREIZKUŠANJE MOČI
Partnerja se postavita drug ob drugega in se dotakneta z rameni ali z boki. Z naslanjanjem
na ramena poskušata izriniti drug drugega, prav tako storita z boki. Obrneta se hrbtno
in se s hrbti upreta drug v drugega in skušata drug drugega premakniti. Na koncu se
obrneta drug proti drugemu, se primeta za roke in drug drugega potiskata.
Opomba: partnerji si morajo biti podobni v višini in teži. Pomembno je tudi, da te vaje
izvajajo bosi, ker jim sicer zdrsne na tleh.

5. PRESKAKOVANJE IN PLAZENJE
Eden od dvojice se postavi v fantazijsko držo, ki omogoča drugemu, da gre preko
njega, ga preskoči ali se splazi pod njim ali delom njegovega telesa, pri tem se ga ne
sme dotakniti.
Opomba: pri tej vaji je dobro, če delamo z več dvojicami, ker lahko posameznik preskoči
ali kako drugače obide več zaprek.

6. VLEČENJE ZA ROKE
Eden od dvojice se uleže na tla in miži, drugi ga prime za dlani in ga začne vleči po
prostoru. Vleče ga počasi, tudi malo vijuga.

7. VLEČENJE ZA NOGE
Eden od dvojice se uleže na tla in miži, drugi ga prime za stopala in ga začne vleči po prostoru. Vleče ga počasi, tudi malo vijuga.

8. POTISKANJE
Partnerja sedita na tleh in se naslanjata s hrbtom drug na drugega. Tisti, ki bo potiskal
drugega, ima noge v kolenih skrčene, tisti, ki se bo »vozil«, ima stegnjene. Tisti, ki
potiska drugega, »vozi« drugega po prostoru, tisti, ki se »vozi«, usmerja gibanje in se izmika drugim dvojicam.

9. IGRA ZAUPANJA
Na tla položimo blazino in en otrok se uleže nanjo. 6 do 8 otrok ga obkroži, tako
da si stojijo nasproti. Počepnejo in pod ležečim otrokom prekrižajo roke ter se trdno primejo za zapestja. Vsa skupina mora hkrati počasi dvigniti ležečega, tako da je vedno v vodoravnem položaju, ne pa nekje višje oz. nižje. Pomembna je usklajenost skupine.
Tistega, ki je dvignjen, nežno pozibavamo sem in tja, lahko mu tudi zapojemo kako
umirjeno pesem. Če mu je všeč, lahko tudi »valovimo« z njim. Upoštevamo želje
ležečega in če mu kaj ni prijetno, takoj prenehamo. Počasi ga spustimo na tla. Vsi v
skupini se lahko zamenjajo z ležečim otrokom.
Opozorilo: najlažje je dvigniti stopala.

10. SPROSTITEV
Vsi otroci se uležejo na hrbet, zaprejo oči in umolknejo. Za ozadje lahko predvajamo
nežno, umirjeno in tiho glasbo.

Sproščanje vodimo z navodili:

1. Mirno dihaš.
2. Ob vsakem vdihu napneš en del telesa in ga ob izdihu sprostiš. Najprej napneš in
sprostiš stopala, prste na nogah, meča, stegna, zadnjico, hrbet, prsni koš, dlani, prste na
rokah, celo roko, ramena, obraz, vrat, čelo in na koncu še oči.
3. Zamisliš si, da si na plaži in ležiš v mivki. Toplo je. Vreme je sončno, nad tabo je
sinje modro nebo, občasno zapiha rahel vetrič. Zazehaš. Še enkrat zazehaš in se še bolj
pogrezneš v mivko.
4. Počakaš nekaj časa. Počasi se usedeš, vstaneš in greš naprej po svoji poti.

VIR: Po plesno-terapevtski delavnici dr. Helen Payne Metoda avtentičnega giba na Pedagoški fakulteti v Ljubljani leta 2003, ki se je odvijala v sklopu podiplomskega specialističnega študija Pomoč z umetnostjo, sta za gibalne igre v dvojicah za uporabo v vrtcu pripravili študentki Urška Lah in Tanja Blažon, skice je narisala Gordana Schmidt.

Zbrala in pripravila za objavo: Klavdija Zajec Bobnar iz enote Tinkara.